söndag 30 november 2014

Denna veckas top 5 trailers

Tänkte börja med en sån här kort veckogenomgång av top 5 trailers jag sett under veckan eller så nya trailers som dykt upp denna vecka och med liten kommentar om vad som fått mig intresserad av dem.

Vecka 48-2014
5 Pan (2015)

Den första trailern till en "prequel" om Peter Pan och hur han träffade Kapten Hook etc. Berättar om föräldralösa Peter som blir tagen till det magiska landet Neverland. Där finner han sitt öde - att bli den hjälte som alltid kommer att vara känd som Peter Pan. Filmen är Regisserad av Joe Wright och har Hugh Jackman, Gareth Hedlund, Amanda Seyfried, Rooney Mara, Paul Kaye och Levi Miller som Peter Pan.
Trailern ser i mitt tycke riktigt inspirerande ut och är en fröjd för ögat. Detta är nog en av de filmer jag ser otroligt mycket fram emot nästa år.

4. Home (2015)
Här igen har vi en trailer som jag satt och skrattade för mig själv när jag såg den första gången. Berättelse om hur jorden blir invaderad av utomjordingar från planeten Boov och som söker efter ett ny plats att kalla hem. Men en flicka, Tip, undviker att bli fångad och tillsammans med en Boov, som heter Oh, som blivit utvisad inser att det är mera på spel än vad det tror tvingas de på ett äventyr som heter duga.
Dreamworks animation och gänget bakom The Groods (som jag gillade mycket) och How to train your Dragon (som jag gillade ännu mera) kommer denna film som ser riktigt rolig ut.

3. Jurassic World (2015)

22 år efter Jurassic Park, är Isla Nublar en helt fungerade djurpark precis som John Hammond hade planerat. När sedan besökarmängden börjar sjunka skapar men en ny attraktion som visar sig vara ett felsteg.
Jag blev nog inte så grymt inspirerad av denna trailer men sen igen omo det är en intellektuell Tyrannysaurus Rex som äter folk är det nog inte så mycket fel på den. Teasern är nog inte så vidare värst bra men fick mig nog ändå litet upphetsad. Kan vara en rolig resa.
Filmen är regisserad av Colin Trevorrow och har Chris Pratt, Bryce Dallas Howard, Joake Johnson, Jody Greer, Nick Robinson och Kati McGrath i huvudrollerna. Och Chris Pratt var ju bra i Lego the movie och Guardians of the Galaxy så kan nog bli riktigt hyfsad grej.

2. The Hobbit - The Battle of the Five Armies
Vad mera kan sägas om den här trailern. Här är äntligen hela berättelsen ihopbunden och kan inte vänta länge mera på att få se alla 6 filmer i rad för att få en helhet av Sagan om Ringen. Får mig rörd till tårar. Mera behövs väl inte sägas om detta. Regissör vem annan än Peter Jackson.
I rollerna; Martin Freeman, Ian Holm, Ian McKellen, Richard Armitage, Benedict Cumberbatch, Orlando Bloom, Evangeline Lilly, Luke Evans, Lee Pace, Graham McTavish, Ken Stott, Aidan Turner, Dean O'Gorman, Mark Hadlow, Jed Brophy, Adam Brown, John Callen, Peter Hambleton, William Kircher, James Nesbitt, Stephen Hunter, Cate Blanchett, Hugo Weaving, Christopher Lee, Sylvester McCoy Manu Bennett, Lawrence Makoare, Billy Connolly, Mikael Persbrandt, Stephen Fry, Ryan Gage, John Bell, Bret McKenzie, Simon London och Robin Kerr.

1 Star Wars: Episode VII - The Force Awakens (2015)

Vad mera kan man säga om den här trailern än att den är helt fantastisk. Från första sekunden till sista tiefighterljudet är man helt såld. Äntligen en trailer som inte spoilar något alls. Bara ett häftigt laser-bredsvärd. Coolt. Enda felet med denna trailer är att det tar upp till ett år innan vi får se filmen.
Det har skrivits så mycket om den är trailern på internet de senaste dagarna att jag lämnar detta helt och hållet åt internet. Jag konstaterar bara att jävlar anamma... och när ingen vet ännu vad denna film handlar om... ännu bättre.
Regi av J.J Abrams. Manus av J.J. Abrams och Lawrence Kasdan och i rollerna ses bl.a. John Boyega, Daisy Ridley, Adam Driver, Oscar Isaac, Andy Serkis, Domhnall Gleeson, Max von Sydow, plus det gamla gardet, Harrison Ford, Carrie Fisher, Nark Hamill, Anthony Daniels, Peter Mayhew och Kenny Baker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar