torsdag 13 november 2014

Batman: The Complete TV Series

Efter vad som verkar vara en evighet för oss Batman fansen har det nu äntligen dykt upp en DVD & Blu-Ray upplaga av den klassiska Batman TV-serien från 1960 talet.

För vissa är ju detta verkligen en kulturgärning ty få av dagens generation har sett denna fantastiska serie som satt stora spår i min barndom. Detta är ju alla Superhjältars fader. Och när ännu till det verkar som om man gjort en riktigt ordentlig restaurering utav detta mästerverk är det ju inte fy skam detta heller. Kolla in här en delat ruta med före och efter.

Före till vänster och efter till höger

Batman sändes ursprungligen 1966 på ABC-TV och hade Adam West som Batman eller Läderlappen som han också hette och Burt Ward som hans underåriga medhjälpare Robin. TV-serien hade en stor mängd med färgranna skurkar som också de fick mycket stora roller i TV-serien. Ceaser Romero - Jokern, Burgess Meredith - Pingvinen, Julie Newmar - Catwoman, Frank Gorshin - The Riddler, Vincent Price - Eggskull och många fler.

Batman 1966 Bluray Boxen Framsidan

Batman 1966 är nu på efterhand mycket camp men då jag såg serien första gången var det allt annat än camp. Då var det blodigt allvar och Batman var verkligt en riktigt superhjälte. Skurkarna var farliga och äventyren var spännande. Nu när man sett dem ett par tre gånger blir man varse om dessa fantastiska manuskript och dialoger som sker. Humor och aktion blandas i rask takt och språkbruket är helt otroligt.

Jag personligen har stora minnesbilder och hyser stor kärlek till denna TV-serie som fick upp mina ögon för mycket. Jag älskade Batman redan före jag såg första avsnittet och har vaga minnesbilder av mig iklädd frotehanduk hoppandes från stege för att få se min handduk fladdra som Batmans. Minns även dessa smaklösa Batman kexen som fanns... men man fick pins från dem så de var ju goda och alla tiotals färgböcker med Batman motiv jag färglagt under min barndom.

Batman 1966 Bluray Boxen Baksidan
 
Och nu ger man ut alla 130 episoderna restaurerade och lägger till en hel massa bonusmaterial som inkluderar original Batgirl pilotepisod och Burt Ward's screen test. Denna box är som en fest när man ser på innehållet i denna box som kommer ut just före julen. "En liten vink till mina barn bara vad pappa vill ha i julklapp". Innehållet ser helt fantastiskt ut om man ser på bilden nere och extra materialet är ju sedan en ren och skär guldklimp.


Bonus Material

- ALL 120 Original Broadcast Episodes Fully Remastered OVER 3 Hours Of ALL NEW
- Hanging with Batman – A true slice of life in the words of Adam West
- Holy Memorabilia Batman! – A journey into the most sought after collectables through the eyes of 3 extraordinary collectors
- Batmania Born! – Building the World of Batman – Explore the art and design behind the fiction.
- Bats of the Round Table – A candid conversation with Adam West and his celebrity friends, chatting all things Bat ’66.
- Inventing Batman in the words of Adam West (episode 1 & 2) – A rare treat for the fans as Adam discusses his script notes on bringing Batman to life in the first and second episodes
- Na Na Na Batman! – Hollywood favorites stars and producers recount their favorite Batman memories

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar